Gevarieerd Schalkwijk aan Zee Festival opnieuw een sfeervol succes

Haarlem, 07 september 2015 – De vierde editie van het Festival Schalkwijk aan Zee heeft ondanks het wisselvallige weer afgelopen zondag 6 september weer veel festivalgangers naar de Molenplas getrokken. Mede dankzij de meest gevarieerde programmering in de korte geschiedenis van het evenement was er voor alle leeftijden veel te beleven en heerste er op het terrein als vanouds een geweldige sfeer.

Hoogtepunten waren er tijdens Schalkwijk aan Zee volop; Coro Cantoro zette bij aanvang de zon aan in het park met zomerse Cubaanse muziek, Gitaarlem hield de Talent Award voorronde, terwijl onder andere cabaretière Brigitte Kaandorp op geheel eigen wijze de 32-koppige cast van “Loes & Marlie” presenteerde. Het Haarlemse duo Jordy en Sabeau hebben veel nieuwe fans na hun muzikale prijzenshow. Op het Dansplein puilde het veld uit bij de optredens van Pré sport & T.W.O.-Dance. De 12 jarige Santiago trad voor de derde keer op tijdens Schalkwijk aan Zee. Dit jaar zelfs met twee danseressen op de DJ Boot op de Molenplas. Verder waren er veel  gevarieerde bands, maar ook de vele theateracts in het park en workshops. En ondanks dat de heerlijke feelgood music van Jack and the Weatherman letterlijk in het water viel, lieten de doorgewinterde festivalgangers zich niet kisten door de ‘natte afsluiting’.

“Het Schalkwijk aan Zee festival is in 2012 in het leven geroepen ter profilering van de Haarlemse wijk,” aldus organisator Petra Kok van Peacock Events. “De sfeer van het festival is al vanaf dag één zomers en gemoedelijk te noemen. Na de verhuizing van het oude Belcanto naar het recreatiegebied de Molenplas heeft het festival kunnen groeien naar wat het nu is. Een ruim opgezet festival voor jong en oud, waar bezoekers zich kunnen uitleven op muzikaal en cultureel vlak, kinderen zich lekker kunnen uitleveren en waar Haarlems talent een podium krijgt.”

Sponsoring
De organisatie kijkt na de recente editie alweer vooruit en ontvangt nu al aanvragen en verzoeken voor 2016. Zo is de zoektocht naar nieuwe sponsoren begonnen om ‘Schalkwijk aan Zee’ te laten groeien om zo de festivalgangers ook in de toekomst te kunnen blijven verrassen. “We hopen in de nabije toekomst te mogen blijven leunen op lokale organisaties en stichtingen om het publiek gratis kennis te laten maken met een diversiteit aan producten en diensten die Schalkwijk de moeite waard maken.”

Het vrij toegankelijke festival Schalkwijk aan Zee is dit jaar mogelijk gemaakt door onder andere Ymere, Pré Wonen, Elan Wonen, gemeente Haarlem, Dock, Wijkraden Schalkwijk, Rabobank Haarlem en Omstreken, Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem, Toneelschuur en restaurant de Molenplas.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.schalkwijkaanzee.nl.